V4 bot | Egyedi eSport chatbot megoldás
Az utóbbi idők egyik legizgalmasabb projektjét zártuk a napokban, feladatunk a V4 Future Sports Festival hivatalos, kétnyelvű Messenger chatbotjának elkészítése volt. A RoboRobo csapatában szép számmal akadnak lelkes esport fanok és játékosok, ezért nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy Magyarország eddigi legnagyobb esport fesztiváljának lebonyolításában működhettünk közre ilyen formában.
A V4 Future Sports Festivalon 4 játékban mérkőztek meg az offline döntőbe jutott játékosok: League of Legends, Counter Strike: GO, Clash Royale, FIFA. A V4 chatbot célja a felhasználók tájékoztatása volt a meccsekkel és a fesztivállal kapcsolatos információkról a rendezvény ideje alatt.
A bot egy 🇬🇧 angol és 🇭🇺 magyar nyelven kommunikáló, mobilalkalmazást kiváltó eszközként készült, melyben a fesztivál minden fontos információját elérhetővé tettünk. A felhasználók érdeklődhettek a helyszínnel, regisztrációval, programokkal, valamint a versenyekkel és versenyzőkkel kapcsolatban is.
A kérdésekre a bot minden esetben igyekezett maximálisan informatív és teljeskörű választ adni.
Funkciók
Meccskövetés
A háromnapos fesztivál során a bot egyik legfontosabb alapfunkciója a meccskövetés volt. A felhasználók kiválaszthatták, hogy melyik összecsapások érdeklik őket, ezeket egyszerűen, egy gomb segítségével bekövethették.
Ennek a funkciónak köszönhetően azok a felhasználók is azonnal értesülhettek a mérkőzések állásáról, akiknek nem volt lehetőségük élőben vagy streamen követni az eredményeket.
Meccs update
A bekövetett meccsek kezdete előtt 5 perccel a bot üzenetet küldött a felhasználónak, így lehetőség volt arra, hogy időben elfoglalják a helyüket a csarnokokban, vagy elindítsák a streaming alkalmazásokat.
A meccsek során a kezelők az admin felületen keresztül folyamatos frissítéseket tölthettek fel a meccsek állásával, pontszerzésekkel kapcsolatban, ezeket meccsupdate-eknek neveztük. A fesztiválon gyorsan pörögtek az események, gyakran több, egy időben zajló mérkőzés is volt, ezért az update-ek feltöltését szerettük volna a lehető leginkább megkönnyíteni az adminok számára.
Két típusú meccsupdate feltöltésére volt lehetőség, az egyik a pontszerzéses üzenet, a másik pedig a győztes kiválasztása. Az adott update feltöltését követően a rendszer automatikusan kiküldte az információt tartalmazó üzenetet a meccsre feliratkozott felhasználók számára.
A pontszerzéses üzenetek esetében az adminnak csak a pontokat kellett manuálisan megadnia, az üzenet szövege a rendszerből érkezett – ezeket előre elkészítettük. A megfogalmazásnál mindig a pontszerző szemszögéből közelítettük meg az eredmény változást.
A felhasználóknak tehát azt küldtük el üzenetben, hogy a pontot szerző csapat pontjai milyen viszonyban állnak az ellenfél pontjaival:
- {X} már csak 1 ponttal van lemaradva {Y} mögött!
- {X} kiegyenlített!
- {X} átvette a vezetést!
- {X} tovább növelői előnyét!
Cosplay szavazás
A fesztivál cosplay versenyének közönségdíjas nyertese is volt. A nevezőket a felhasználók webview ablakban tekinthették meg és itt szavazhattak rájuk. Minden cosplayes nevezőnek saját adatlapja volt, mely tartalmazott egy bemutatkozást és egy képgalériát. A szavazás indulásáról a bot automatikus értesítést küldött, ekkor kezdődött az izgalom és a szavazatok begyűjtése. Egy felhasználó egy versenyzőre csak egyszer szavazhatott, a szavazatok pedig csak az admin felületen keresztül jelentek meg.
UI
A chatbot webview ablakainak UI tervezése alapos kutatással kezdődött. Célunk egy teljesen egyedi, ugyanakkor igazi esportos hangulatú, a V4 fesztivál arculatához maximálisan passzoló design elkészítése volt.
Meccs, csapat és játékos adatlapok
A meccsekhez, csapatokhoz és versenyzőkhöz speciális infókat tartalmazó, egyedileg generált grafikával ellátott, Generic Template-eket készítettünk. A kártyákat egy adott elemre való szűrés, vagy menüből/quick reply-ból történő kiválasztás esetén küldtük el a felhasználóknak.
Csapatok és versenyzők esetében a név mellett a csapat logóját/versenyző fotóját, valamint a versenyszámot tüntettük fel. További infókat -mint például a következő meccsek időpontja, eddigi meccsek eredménye- kattintást követően a webview ablakban jelenítettünk meg.
Meccsek esetében az egyedi kártya tartalmazta a meccs időpontját és helyszínét, a versenyszámot, valamint a játékosok/csapatok profilképét vagy logóját. A meccsekhez továbbá Twitch vagy TV GO linket is beállíthattak az adminok, a hozzárendelt link alapján pedig változott a webviewban a meccskártyához tartozó UI is.
Az ügyfél részéről kérés volt, hogy az Esport1 számára plusz megjelenési felületet biztosítsunk, ezért híreket csatolhattak a meccsekhez, amik a webviewban a meccsinfók alatt jelentek meg.
Admin felület
A meccsek kezelésére, valamint számos – a rendezvénnyel kapcsolatos – információ feltöltésére egy teljesen egyedi admin felületet készítettünk. A dinamikus adatokat az adminisztrátorok angol és magyar nyelven is feltöltötték a rendszerbe, így a chatbot mind a kettő nyelven képes volt adatokat szolgáltatni az érdeklődők számára.
Meccskezelés
Az admin felület egyik legfontosabb funkciója a meccskezelés volt, ezért a készítés során elsődlegesen azt tartottuk szem előtt, hogy a lehető leghatékonyabban támogassuk a kezelők munkáját.
A meccsek és a játékosok feltöltése egyszerűen és gyorsan működött, valamint a meccsupdate-ek és eredmények beállítása is mindössze csak néhány kattintást vett igénybe. Ez lehetővé tette a villámgyors frissítést, így a felhasználók mindig naprakész információkkal találkozhattak, ha a boton keresztül érdeklődtek a meccsekkel kapcsolatban.
Wifi
Mivel szerettük volna lefedni az összes gyakorinak mondható kérdést, a felhasználók még a wifi jelszót is megtudhatták a bottól. A kiküldött üzenetben szereplő wifi azonosítót és jelszót a kezelők az admin felületen módosíthatták. Ezzel felkészítettük a rendszert arra, hogy ha esetleg a fesztivál különböző napjain változnának a hozzáférési információk, a bot mindig megbízható és pontos választ tudjon adni.
Programok, kiállítók, koncertek
A programokkal és kiállítókkal kapcsolatos információk szintén az admin felületről érkeztek dinamikus adatként. A programokra napi bontásban lehetett szűrni, emellett a koncertekről való érdeklődés esetén a program automatikusan az aznap esti koncertet küldte el a felhasználónak.
Cosplay szavazás
A cosplay versenyzőket a kezelők töltötték fel az admin felületen keresztül. A verseny résztvevőire egy előre beállított időintervallumban szavazhattak a felhasználók, az időintervallum megadására szintén az admin felületen keresztül volt lehetőség.
A botban és az admin felületen elérhető számos funkció és lehetőség bizonyítja, hogy igyekeztünk a rendezvény innovativitásához és sokszínűségéhez méltó információs/kommunikációs eszközt biztosítani a chatbot “személyében”.