Új funkciókkal gördült be a Sihuhu a Viberre!

Közel két éve indítottuk útjára első chatbotunkat, a Sihuhu MÁV vasúti menetrend botot, mely ezidáig kizárólag a Messengeren volt elérhető. A Sihuhu – alaposan megtervezett és fejleszett funkcióinak köszönhetően – hamar népszerű lett a felhasználóink körében.

 

A világ egyik legnépszerűbb csevegő platformját működtető Rakuten Viber is felfigyelt a Sihuhuban rejlő lehetőségekre, és felajánlották csapatunknak, hogy készítsük el a Sihuhu Viberen futó változatát. Az együttműködés célja az volt, hogy minél több felhasználó férhessen hozzá a menetrend chatbot hasznos funkcióihoz.

 
A Sihuhu így immáron elérhető Viberen is, a felhasználók pedig azonnal használatba is vették. Az alábbiakban bemutatjuk, milyen újdonságokra számíthatnak a userek!

 

 

Jól megszokott, de mégis új

A Viberen futó Sihuhu működésének alapelve teljesen megegyezik azzal, amit a felhasználók a Messengeren már megszokhattak. Így teljesen természetes lesz a chatbot használata annak, aki immáron Viberen is Sihuhuzik.

 

A chatbot használatához mindössze kettő település nevét kell elküldeni a chatbotnak, ami ezt követően küldi is az vasútállomások közötti pontos menetrendet. Ugyanitt értesítést kapunk arról is, ha a keresett útvonalon pótlóbuszra szükséges átszállnunk.

 

Az első jelentősebb különbséget itt láthatjuk: a menetrendkereső kártyáinak megérkezése után felugrik egy egyedi keyborad, melynek segítségével azonnal kilistázhatjuk a következő járatokat, illetve megnézhetjük, mikor indul legközelebb közvetlen járat.

 

A legközelebbi vonatok listáját szintén egy keyboardba helyeztük el. Ennek köszönhetően a felhasználó azonnal, átlátható módon jut hozzá a rövidesen induló járatokhoz. A listaelemekben a legfontosabb információkat jelenítjük meg, úgy mint az indulás és érkezés időpontját, az átszállások számát, valamint a vonatjegy árát.

 

A keyboardok elemei gombként is funkcionálnak, így a listában egy járatra koppintva megnyílik annak részletes adatlapja egy felugró WebView ablakban. Itt részleteiben is megtekinthetik a felhasználók az adott vonatút adatait, illetve az utazás adatlapját lementhetik magunknak vagy megoszthatják ismerőseikkel kártya formájában.

 

Azzal, hogy hogyan is működnek pontosan a keyboardok, illetve milyen módon haszosíthatjuk őket, egy későbbi cikkben részletesen foglalkozunk.

 

A Messengeren futó verzióhoz hasonlóan itt is pontosíthatjuk a keresésünket egy-egy paraméterrel. Így azonnal megtudhatjuk például, hogy mikor indul aznap az első/utolsó járat az adott útvonalon, vagy épp mikor indul legközelebb vonat.

 

 

A másik nagyobb újdonság, hogy a Sihuhu immáron angolul is használható, így a hazánkba látogató, vagy akár itt élő vagy tanuló angolul beszélő felhasználók számára is maradéktalanul elérhetővé vált a Sihuhu chatbot összes hasznos funkciója! Ezzel a Sihuhu is nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a Magyarországra látogatók utazása kényelmesebben telhessen.

 

 

A Viber chatbot platformja és egyedi megoldásai igazán izgalmas lehetőséget adnak a fejlesztők kezébe. A Sihuhu, mint első Viberre szánt projektünk remek választásnak bizonyult ahhoz, hogy ezekkel az új eszközökkel kísérletezzünk.

 

A Sihuhu, így vele együtt a RoboRobo csapata immáron a második üzenetküldő felületet hódította meg. Ez azonban nem jelenti, hogy hátra is dőlünk! A Viber adta további lehetőségeket igyekszünk a lehető legjobban kiaknázni!

 

Próbáld ki Te is a Viber Sihuhut:
https://viber.com/sihuhu