Turing-teszt

Csapj be, ha tudsz! – 1. rész: Mi a Turing-teszt?

A chatbotok képesek hasonlóan kommunikálni velünk, mint az emberek.  És egyre jobban csinálják. Többek között ennek is köszönhető, hogy ennyire népszerűek lettek. Ki ne szeretne úgy választ kapni egy robottól, mintha csak a legjobb barátját kérdezte volna?

 

Na de valójában mennyire is vagyunk közel ahhoz, hogy tényleg ne legyünk képesek eldönteni, hogy egy chatbottal vagy egy emberrel beszélünk?

 

Az erre a kérdésre választ adó cikksorozatunk első részében bemutatjuk a Turing-tesztet!

Teljes cikk…

A chatbotok 50 éves története

Alig három éve, hogy a Facebook bejelentette, hogy a Messenger instantüzenet-küldő platformját megnyitja a fejlesztők előtt, hogy azok üzenetváltó botokat tervezhessenek rá. Ezek a chatbotok villámgyorsan óriási népszerűségre tettek szert, elsősorban elérhetőségük és egyszerű, könnyen kezelhető felhasználói felületüknek köszönhetően. A chatbot, mint eszköz azonban korántsem újkeletű!

Teljes cikk…

Chatbot a laptopban, laptop a chatbotban

Egy webshoppal szemben mára már természetes elvárás, hogy bármikor elérhető legyen a vásárlói számára. Ez mindkét fél szempontjából előnnyel jár, hiszen az ügyfél azonnal segítséget kap, a vállalat pedig egy pozitív, bizalmat keltő képet sugároz magáról.  Ez a korlátlan rendelkezésre állás azonban többlet erőforrás bevonását teszi szükségessé.

Teljes cikk…

Új kártya design (Generic Template) megjelenés iOS-en

Rengetegszer alkalmazzuk a chatbotjainkban a kártyákat az egyértelmű használatuk és megjelenésük miatt. Egy régebbi bejegyzésben kifejtettük az elképzeléseinket a Generic Template kreatív felhasználásáról is. Törődünk azzal, hogy a kártyákhoz tartozó kép megjelenésében harmonizáljon a UI környezetével. Számunkra is nagy meglepetés volt, hogy megújult a küllemük.

Teljes cikk…

Chatbot bubi design – avagy hogy tervezzük meg a beszélgetés küllemét

A RoboRobo-nál a kezdetektől nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az általunk fejlesztett botok ne csupán funkcionalitásukban, de megjelenésükben, a dizájnban is korszerűek és felhasználóbarátak legyenek. Ennek egyik része a webView felugró ablakokban megjelenő felületek, a másik pedig maga a beszélgetésben a bot által küldött üzenetek felépítése és az információk csoportosítása. Attól persze, hogy egy chatbottal zajló üzenetváltás „jól néz ki”, még nem biztos, hogy a fentebb említett célok – például az ergonómia – szempontjából is telitalálat.

Teljes cikk…

Egy mozi-kvíz chatbot forgatókönyve

Vannak bizonyos dolgok, amikből garantáltan nincs hiány a RoboRobo háza táján, ilyenek például az egyszerű, de frappáns játékötletek. Az Agymozgató sikerén felbuzdulva rövidesen hozzá is láttunk a következő “fun projektünk” megvalósításához. Ezúttal egy lexikálisabb tudást igénylő játékot készítettünk: Mozimoji névre keresztelt botunk a felhasználók filmes ismereteit teszi próbára.

 

Botmozitermünkben a filmek mellett az emojik kapták a főszerepet. Az emojik a digitális kommunikáció népszerű kiegészítői, hiszen egyszerre leegyszerűsítik és színesítik is a beszélgetést. Ráadásul nem csak egyenként hordoznak magukban jelentést, akár komplett történeteket is leírhatunk velük.

Teljes cikk…

Mélyvízbe dobtuk az eredmény chatbotot

Mind a megrendelő, mind a felhasználók pozitívan fogadták a sporttémájú chatbotok területén innovatív megoldásnak számító Rezultz chatbot bemutatkozását. A Magyar Kajak-Kenu Szövetség számára fejlesztett eredményközlő bot május végén debütált a szegedi kajak-kenu világkupán.

 

A Rezultz nem csupán Szegeden, de a jövőben a szervezet bármely eseményén szolgálhatja a közönség tájékoztatását; a chatbot fejlesztésének alapgondolata pedig számos más sportág versenyeire is átültethető. De nézzük meg közelebbről, mitől lett annyira „kajak” a Rezultz, hogy hazánk egyik olimpiai csúcssportágának országos szövetsége is fantáziát látott benne, majd elégedetten nyugtázta az éles működését is!

Teljes cikk…