Mondunk 10 okot, amiért egy chatbot jobb lehet, mint egy app

Mobilalkalmazást fejleszteni számos helyzetben előnyös, sok esetben viszont ma már van ennél egyszerűbb és kézenfekvőbb megoldás is. A Messengeres chatbotok megjelenésével az interakció egy teljesen új formája jelent meg.

 

Az alábbiakban összeszedtünk tíz okot, amiért érdemes lehet végiggondolni, hogy app helyett egy chatbotba ruházzunk be.

 

#1 – Nem kell telepíteni. Nehéz rávenni a felhasználókat, hogy telepítsenek még egy alkalmazást. Egy új app telepítéséhez szükséges szabad tárhely és a minimális hozzáértés is. Egy chatbothoz egyik sem. Tárhelyet nem foglalnak, és telepíteni sem kell. Sőt, külön regisztrálni sem szükséges minden egyes alkalommal.

 

#2 – Természetesebben használható. Amikor egy új appot telepítünk, egy kis idő azzal telik, hogy kiismerjük magunkat rajta. Mit hol találunk benne, mit csinálnak a gombok, hol vannak a beállítások, stb. A chatbot elsődleges felülete a létező leghétköznapibb módon használható: szavakkal, írásban. Beszélni márpedig mindenki tud és szokott is nap mint nap.

 

#3 – Azonnal elérhető. Sok jó bot kis helyen is elfér. Használatukhoz semmi más nem kell, csak egy üzenetküldő felhasználói fiók. A világon több mint 5 milliárdan használnak üzenetküldő alkalmazást. Számukra egy chatbot anélkül azonnal elérhetővé és használhatóvá válik, hogy bármit tenniük kellene.

 

#4 – Személyesebb. Egy brand akkor sikeres, ha a felhasználó érzelmileg kötődni tud hozzá. Ezt el lehet érni egy mobilalkalmazással is, de nem egyszerű. Egy app viszonylag személytelen. Ezzel szemben egy chatbot – mivel szövegesen kommunikál – szóhasználatában tükrözheti a márka értékeit. Ha jól találjuk el a chatbot személyiségét, és az az általa képviselt márka “hangján” szólal meg, akkor a felhasználói élmény olyan lesz, mintha konkrétan a vállalattal beszélnénk.

 

 

#5 – Platform-függetlenség. Egy app fejlesztésekor komoly fejtörést okozhat az, hogy az embereknek ezernyi fajta telefonjuk van. Van, aki több, különböző operációs rendszerű eszközt is használ egyszerre, az ezek közti átjárhatóság megteremtése alkalmazás-fejlesztésnél nem feltétlenül egyszerű feladat. A chatbotok az üzenetküldő alkalmazásokon belül vannak, ezek pedig már most is elérhetők ugyanazzal a fiókunkkal Andorid és iOS készülékeken, tableten, számítógépen, appból és böngészőben – szóval lényegében mindenhol!

 

#6 – Költséghatékony. Egy chatbot fejlesztése mérsékeltebb költségekkel megvalósítható, mint egy mobilos appé. Mivel a felhasználói felületet és a működési platformot az üzenetküldő adja, a fejlesztési folyamat költséghatékonyabb. Nem kell például külön Android és iOS verziót sem fejleszteni, hiszen ezt az üzenetküldők már megoldották helyettünk.

 

#7 – Jobban tudni, mit akar a user. Nem is kell ehhez semmi mást tennünk, csak megnézni, hogy a felhasználók miket kérdeznek a chatbotunktól. Mivel az emberek szóban kommunikálnak, ki tudják fejezni, hogy mit is akarnak pontosan, ezáltal a bot működését a valós felhasználói szokásokhoz tudjuk igazítani. Egy mobil appnál ezzel szemben nem feltétlenül monitorozható, hogy a funkciókat miként próbálják elérni, vagy például milyen akadályokba ütköznek.

 

 

#8 – Könnyebben bővíthető. Ez az előző pont miatt fontos. Egy mobilappba új funkciót építeni akár sok fejlesztői napot is igényelhet. Egy chatbotot új dologra tanítani ezzel szemben a legtöbb esetben egyszerűbb folyamat. Arról, hogy hogyan tarthatjuk naprakészen a botunkat, itt írunk részletesen.

 

#9 – Közösségi média integráció. Az emberek sokat lógnak a telefonjukon. A marketing szakma ezt pontosan tudja, ezért szinte evidens, hogy a cégek a közösségi média segítségével kommunikálnak a célközönségükkel. Ha egy érdeklődő például a Facebook-oldalunkra látogat, szinte azonnal találkozhat a chatbotunkkal. Így már azelőtt felajánlhatjuk, hogy kapcsolatba lépjen velünk, hogy a felhasználóban egyáltalán felmerült volna az igény.

 

#10 – A chatbot technológia még csak most indul be igazán. Számos esetben már most ki tudnak váltani egy mobilos appot. A chatbotokban rejlő lehetőségek folyamatosan bontakoznak ki, folyamatosan kutatjuk, hogy milyen területeken lehetne még használni őket. A technológia egyre növekvő ütemben fejlődik, de az már biztos, hogy a chatbotok köztünk maradnak.

 

Tehát amennyiben mobilalkalmazás fejlesztésen törjük a fejünket, mindenképp érdemes elgondolkodni a chatbot technológia által nyújtott lehetőségekeni is!