Hogyan tettük igazán látványossá az Extreme Digital chatbotját?

A Generic template-k a Messenger-platform nagyszerű UI-elemei, használatukkal nem csak könnyebben értelmezhetővé, hanem vizuálisan vonzóvá is tehetjük az üzeneteinket. Korábban a botblog.hu-n is bemutattunk pár felhasználási ötletet.

 

Az Extreme Digital chatbotjánál maximálisan kihasználtuk a Generic template kártyák adta lehetőségeket. Statikus és szerveren generált képeket is alkalmaztunk, melynek köszönhetően jóval színesebbé tettük a chatbot kommunikációját!

 

A kártyák felépítése önmagában is hasznos: adott egy kiemelt címsor, alatta egy alcímsor, melyben plusz információt helyezhetünk el. A kártya alján megjelenhetnek gombok is.

 

Ami viszont igazán remek, az a kártya tetején helyet kapó kártyakép, amely lehet 1:1 vagy 1:1,91 arányú. A kártyák segítségével grafikus UI-elemeket helyezhetünk el egy szövegalapú felhasználói felületen!

 

Ha érdekel, hogyan hasznosíthatók a Generic template-k, javasoljuk vonatkozó botblog.hu cikkünket »»

Hogyan használtuk a kártyaképeket az Extreme Digital chatbotjában?

Az Extreme Digital chatbotjának egyik kulcs funkciója a rendeléskövetés. Miután azonosítottuk a rendelésünket, a bot elküldi annak aktuális állapotát egy kártya formájában.

 

Ezeken a kártyákon – annak érdekében, hogy az információ könnyebben értelmezhetővé váljon – grafikusan is megjelenítjük a rendelés állapotát. A kártyák képét dinamikusan, szerveren generáljuk az Extreme Digital rendszeréből érkező adatok alapján.

 

Extreme Digital Chatbot

 

A könnyebb azonosíthatóságért a kártya képén kiemelve jelenik meg a megadott rendelési azonosító, így később is megtalálhatjuk a rendelés kártyáját. A nagyobb karaktereknek köszönhetően az adatok kisebb kijelzőn is olvashatók maradnak.

 

Szintén kiemelt helyet kapott a nagyobb betűkkel kiírt rendelési státusz is. Fölötte egy progress bar érzékelteti, hogy a teljes folyamaton belül hol tart a megrendelés.

 

Ezek segítségével sokkal gyorsabban és könnyebben értelmezhető a kért információ, mintha csak a kártya szövege jelenne meg.

A chatbot segítségével bekövethetjük a megrendelésünket is, így értesítést kaphatunk, ha a rendelés státusza megváltozott. A chatbot ilyenkor is egy kártyát küld, melynek képén mindig az aktuális információk jelennek meg.

 

Generic template képeket persze nem csak itt használunk. Például a rendelés módosításának lépéseit előre elkészített kártyaképekkel illusztráljuk. Ennek köszönhetően a felhasználók könnyebben elvégezhetik az egyes lépéseket. Hiszen láthatják, hogy az adott oldalon mit kell keresniük.