Ha ló nincs, van tucatnyi ajánlatunk a szamártól a Jaguarig: Tesco helyettesítő termék koncepció

A karantén alatt óriásit nőtt az online élelmiszer-házhozszállítási piac. Százezrek éreztek rá a szolgáltatás ízére, azonban néhányuknak szembesülniük kellett a “helyettesítő termékek” okozta lehetséges csalódással.

 

Megmutatjuk, hogy a koncepciónk szerint hogyan lehet úgy orvosolni a problémát, hogy az a vásárlónak és a kereskedőnek egyaránt előnyös legyen.

 

Digitális Salgópolc

 

Volt már olyan, hogy át kellett tervezned az otthoni menüt csak azért, mert valami éppen hiányzott a hozzávalók közül?

 

Ha egy nagyvárosi hipermarketben vásárolsz, valószínűleg nem: amikor az ember nem pont azt találja, amit eredetileg keres, levesz a polcról valami hasonlót – és már megy is tovább. A dolog annyira magától értetődik, hogy a legtöbben csak akkor szembesülnek a problémával, mikor online rendelnek ugyanonnan: nincs kapacitás egynél több helyettesítő terméket szállítani minden egyes készlethiányos áru mellé, és sokszor nem triviális, hogy mi a “megfelelő” helyettesítő.

Az idő szorításában

A legjobb persze az lenne, ha az emberek maguk mondhatnák meg, hogy a sok lehetőség közül melyik számukra a tökéletes. És ez nem csak a vevő, de a kereskedő szempontjából is igaz: a helyettesítőnek választott termék plusz értéket teremt a vásárlónak, így generálva extra bevételt az eladónak is.

 

Van azonban egy nehézség: a polcokról gyakran hiányzik egy-egy olyan árucikk, ami a szerepel a leadott rendelésünkben, így a készlethiány általában csak a szállítás előtti utolsó pillanatokban derül ki. A vevőnek kevés ideje van arra, hogy átgondolja rendelését: Mire az átlagos ügyfél észreveszi, hogy kapott egy emailt, már késő lehet, telefonon hívogatni mindenkit pedig rémálom… – mi azért találtunk egy csatornát, ami tökéletesen alkalmas a feladatra ;).

Pár kattintás és mindenki jól jár

Igen, a helyettesítő termék egy újabb kihívás, amire a chatbot tökéletes válasz lehet: a vevő instant értesítést kap, ha helyzet van, és pár kattintással, bonyolult azonosítás nélkül ki tudja választani a tökéletes helyettesítőt az előre “bekészített”, releváns kínálatból – úgy, ahogyan azt a boltban tenné, sőt, egy kicsit talán még egyszerűbben is.

 

A teljes vásárlói élménynek mindez egyébként csak egyetlen – apró, de sokszor életmentő – eleme lehet. Hiszen a történetnek nem feltétlenül van vége akkor, amikor a termékek megérkeznek. Ha például minőségi kifogás merül fel valamelyik termékkel kapcsolatban, a chatbotos megoldás ugyanilyen praktikus lehet: a megrendelés számától kezdve az érintett termék pontos megnevezéséig minden adat automatikusan kerül be a kereskedő CRM-rendszerébe, így ez a probléma is gyorsan és egyszerűen megoldódhat (ahogyan azt az Extreme Digital botjánál is láthattuk).

 

De hogyan nézne ki pontosan a folyamat a vevő oldaláról? Videónk a Tesco példáján keresztül mutatja be, milyen lenne a chatbotos vásárlói élmény – szem előtt tartva, a legapróbb részleteket is.

 

Mindenképp érdemes megnézni, hiszen szórakoztató és informatív is – és főleg: nincs hozzá helyettesítő termék ;).

 

 

________________________________________________________________________

Ha nem szeretnél lemaradni a RoboRobo Chatbot Studioval kapcsolatos legfrissebb hírekről, kövess be minket LinkedInen: