Fél év alatt több mint 100 000 vásárlót segített az Extreme Digital chatbotja

Az Extreme Digital chatbotjának fejlesztését alapos kutatás előzte meg, ezért is jó látni, milyen komoly számokat produkál az Extreme Digital chatbotja – alig fél évvel a bevezetés után, mindenféle PR vagy fizetett reklámkampány nélkül.

Ugyanis hiába tűnik papíron jó ötletnek egy chatbot-bevezetés, ha kutatás hiányában élesítés után usability vagy funkcionális problémák miatt a felhasználók alig használják a megoldást.

 

Amikor 2019. decemberében elindult az Extreme Digital ügyfélszolgálati chatbotja, a megoldást fejlesztő RoboRobo chatbot stúdió munkatársai egyszerre voltak 😊 elégedettek és 🤩 izgatottak.

 

😊 Elégedettek azért, mert a bot úgy készült el a nagy karácsonyi vásárlási láz kezdetére, hogy nem kellett kompromisszumokat kötni sem tudásában, sem megjelenésében – a témában szerzett több évnyi tapasztalat és a több ezer órányi befektetett munka meghozta gyümölcsét.

 

🤩 Izgatottak pedig azért, mert egy érdekes új szektorral, a retaillel ismerkedhettünk meg közelebről.

Magyarországon kevés chatbotnak sikerült elérni azt, amit az új bottól vártak. Egyfajta trendi, image-építő eszközként tekintettek a műfajra: mivel azt látták, hogy szinte mindenki másnak van már, ők is létrehozták a maguk megoldását.

 

 

Az Extreme Digitalnál más volt a mérce: a cél egy olyan chatbot elkészítése volt, amit az emberek szívesen választanak a klasszikus ügyfélszolgálat helyett, ha kérdésük, problémájuk van a rendelésükkel kapcsolatban.

 

A felhasználók elsősorban ügyeik, megrendelésük intézése közben jutnak el a chatbothoz, így egyáltalán nem volt magától értetődő, hogy a vásárlók azonnal birtokba veszik-e majd a megoldást.

 

Az első pár hét adatai megmutatták, hogy az ügyfelek örömmel éltek az új csatorna adta lehetőségekkel – most pedig megérkeztek az első fél év számai is, így most már egyértelműen mondhatjuk, hogy a megoldás szezontól függetlenül is beépült a vásárlók mindennapjaiba, karantén-időszakon innen és túl egyaránt. 

 

A megoldás egyik legnagyobb előnye, hogy a felhasználók megrendelés után “bekövethetik” rendelésüket Messengeren: ezután ennek minden állapotváltozásról automatikusan értesülni fognak. A felhasználók láthatólag megkedvelték ezt a szolgáltatást: már több mint 50 ezren éltek ezzel a lehetőséggel.

 

Dinamikusan nőtt a chatbot közönsége is: a cikk megjelenésekor már több mint 100 000 volt a felhasználók száma. Az említett felhasználók 700.000-nél is több interakciót generáltak a botnak és több mint 10 000 alkalommal chateltek ügyfélszolgálatos munkatárssal a rendszer segítségével. Ez utóbbi szám is komoly költség-megtakarítást jelent az Extreme Digitalnak, hiszen míg telefonon egy ügyfélszolgálatos egyszerre csak egy ügyet tud kezelni, chaten akár négyet is. 

 

A chatbot természetesen nem csak ezzel vesz le terheket az ügyfélszolgálatosok válláról: egyes ügyek – például sérült termék bejelentése – teljesen automatikusan intézhetők rajta keresztül, de szinte minden ügyben meg tudja tenni az első lépéseket például nyitvatartási időn kívül (a megkeresések 34%-a ilyenkor érkezik). 

A rendeléskövető chatbot működéséről készült videót ide kattintva érheted el. A chatbot működéséről az induláskor írtunk már bővebben ebben a cikkben. Kipróbálni pedig a http://m.me/edigital címen lehet – akkor is, ha éppen nem rendeltünk semmit.