Ez a chatbot igazi társunk lehet egy konferencián!

November elején rendezték meg az ország egyik legnagyobb ügyfélszolgálati és HR-konferenciáját, amelyre nem csak előadással és kitelepüléssel, hanem egy rendkívül sokoldalú chatbottal is készültünk.

 

A CONTACT Konferenciára készített egyedi chatbotunkba számtalan hasznos és részletesen megtervezett chatbot-funkciót remekül kiegészítette a WebView ablakban megnyíló igényes grafikus felület. A következőkben ezeket fogom most bemutatni.

Programok

A chatboton belül egy WebView ablakban megnyílva elérhető volt a konferencia teljes programja napi bontásban.

Az egyes programok adatlapján a legfontosabb információk jelentek meg, továbbá itt lehetett kérdéseket feltenni az adott előadással kapcsolatban, melyek az admin felületen és –moderációt követően– a kérdés adatlapján is megjelentek. Az előadók így a prezentációjuk végén megválaszolhatták a nézőktől érkezett kérdéseket.

 

A felhasználók bekövethették a számukra érdekesnek tűnő előadásokat. A chatbot a bekövetett előadások kezdete előtt 15 perccel egy emlékeztetőt küldött, így ha valaki épp nem a helyén ült, nem maradt le a kezdésről.

 

 

A chatbotban üzenetben kérve megkaphattuk többek közt:

  • egy adott nap programját (pl. “Milyen programok lesznek pénteken?”)
  • az aznapi vagy másnapi előadások listáját (“Mutasd a holnapi előadásokat”)
  • vagy akár a soron következő programokat is.

 

Utóbbi esetben az éppen futó programot követő három előadás kártyáját küldte ki a bot. A kártya (Generic template) képe szerveren generálódott, itt az előadó(k) képét és a kezdés időpontját jelenítettük meg. Felkészítettük arra is a botot, ha aznap már nem volt több program: ilyenkor tájékoztatta erről a felhasználót, és elküldte a másnapi programlista kártyáját.

 

Előadók

Az előadók profiljai listázva megjelentek a WebView ablakban. Az előadók adatlapján a céges adatokon túl (vállalat, beosztás, titulus, stb.) bemutatkozást és közösségi oldalak linkjét is meg lehetett adni. Az adatlapon megjelentek az előadóhoz rendelt programok is, ahol természetesen egyből be is lehetett követni az előadásokat.

 

A profil alján a felhasználók értékelhették is az előadókat egy 1-5 csillagos skálán, szöveges megjegyzés mellett. Az admin felületen az előadóknál ezek az értékelések listázódtak, illetve látható volt az értékelések átlaga is. A szervezők ezzel hasznos visszajelzést kaphattak egyes előadók teljesítményével kapcsolatban.

Networking

A chatbot egyik fontos részét képezte a networking modul, melyben a részvevők saját profilt hozhattak létre, illetve böngészhettek is mások adatlapjai között. Így a konferencián, vagy akár a rendezvény után is felvehették egymással a kapcsolatot.
 

Mivel regisztrációra nem volt szükség, a networking profil létrehozása rendkívül egyszerűen és gyorsan történt.

(A profilt a chatbot a Messenger fiókunkhoz rendelve hozta létre.)

Minden adatlapon szerepelt egy Integetés gomb. Ennek segítségével jelezhettük a másik félnek, hogy szívesen felvennénk vele a kapcsolatot. Ha valaki integetett nekünk, a chatbot egy kártya formájában küldött értesítést. A kártya egyedileg generált képén megjelent az integtő fél profilképe, és innen közvetlenül megnyitható volt a másik vendég adatlapja, ahol akár vissza is integethettünk.

 

Információk a helyszínről

A chatbot a helyszínnel kapcsolatos üzenetekre is igyekezett válaszolni. Például, ha megkérdeztük, hogy hol van a mosdó vagy a ruhatár, akkor szöveges iránymutatáson túl egy térképet is küldött, amin be volt jelölve a kívánt helyiség.

 

Ha mondjuk a wi-fi jelszóra voltunk kíváncsiak, a chatbot elküldte a hálózat nevét és a jelszót is. Ezek az adatok admin felületen változtathatók voltak, így mindig az aktuális adatot küldte ki a bot.

Szervezői funkciók

Ügyfélszolgálati konferencia lévén kiemelten fontos volt, hogy a felhasználók akkor is segítséghez juthassanak, ha a chatbot valamilyen okból nem tud megfelelő választ adni. Ilyen eset például –ami végül valóban megtörtént–, ha az egyik résztvevő elhagy valamit.

 

Ezekre az esetekre gondolva beépítettünk egy ügyfélszolgálati modult is, melynek köszönhetően a felhasználót a chatbot egy élő kezelőhöz kapcsolta. A szervező csapat asszisztense az átkapcsolt vendégekkel az admin felületen kialakított chat ablakon keresztül tudott kommunikálni.

 

Az admin felületen lehetőség volt push üzenetek kiküldésére is. A szervezők ezzel közvetlenül tájékoztatni tudták a chatbot felhasználókat a közérdekű információkról. Ilyen például a program komolyabb csúszása vagy az esti műsorral kapcsolatos tudnivalók.

 

Ha kíváncsi vagy, hogyan működött a chatbot élőben, ajánljuk Linkedinre feltöltött bemutató videónkat!