312 m2 chatbot felület

Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy mi fejleszthettük a Budapesten megrendezésre került 2018-as birkózó-világbajnokság chatbotját. A bot különlegessége, hogy egy játék keretein belül a helyszín óriás LED kijelzőin adott visszacsatolást a felhasználóknak.

 

A Nemzetközi Birkózó Szövetség (UWW) 2016 szeptemberi döntése értelmében rendezhette meg Budapest mindhárom szakág, a kötött- és szabadfogás, valamint a női birkózás világbajnokságát. A sportág csúcseseményének legutóbb 2013-ban adott otthont a magyar főváros, a vb-t akkor is a Papp László Sportarénában tartották meg.

 

Világeseményről lévén szó, a chatbot angol és magyar nyelven is elérhető és használható volt. A bot kiemelt célja a helyszínre kilátogató szurkolók szórakoztatása és aktivizálása volt.

 

 

A chatboton keresztül elérhető játékot QuizTime-nak kereszteltük el. A QuizTime egy egyszerű kvízjátékon alapult, 1 kérdésre 3 lehetséges válaszból dönthették el a játékosok, hogy szerintük melyik is a helyes. A helyesen válaszolók között ajándékot sorsoltunk ki.

 

A QuizTime felépítése

A helyszínen az alábbi lépésekben zajlott le a játék:

 

  1. Pár perces szünet keletkezett a programban.
  2. A műsorvezetők megjelentek a kijelzőkön, felkonferálták a játékot angol és magyar nyelven.
  3. Elindult a játék működését bemutató videó a kijelzőn ( angol/magyar ).
  4. Még egyszer utoljára felhívták a játékosok figyelmét a kvíz indulására.
  5. Elindult a játék, megjelent a kérdés.
  6. A játékosoknak 45 másodpercnyi idejük volt leadni a válaszukat.
  7. Megjelent a kijelzőn a helyes válasz.
  8. A kérdés lezárását követően kisorsoltunk egy nyertest.

 

 

A kérdések kártyaként érkeztek meg a felhasználókhoz. A lehetséges válaszok a kártya gombjaiként kerültek beállításra. A válasz leadását követően a chatbot visszajelzett, hogy a válasz megérkezett és feldolgozásra került.

 

 

Miután lejárt az idő, minden a játékban résztvevő játékos egy üzenetet kapott, hogy a válasza helyes volt-e vagy helytelen. A helyesen válaszolók között elinduló nyereménysorsolást követően újabb üzenetet küldünk ki a szerencsés nyertesnek, valamint a többi helyesen válaszoló játékosnak.

 

 

Minden felhasználónak egy kérdésre csak egyszer volt lehetőség leadni a válaszát. Amennyiben a későbbiekben újra próbálkoztak, a bot üzenetben tájékoztatta a usereket, hogy már beérkezett a válaszuk. Ha kicsúsztak a 45 másodperces időkeretből, a chatbot jelezte, hogy a kérdés már sajnos nem aktív.

 

A kijelzőn futó alkalmazás

A kijelzőkre egy HTML5 Canvas-ben készített egyedi animációs felületet terveztünk. 

 

  • Amíg nincs aktív kérdés, a játék használatát bemutató diasor váltakozik
  • Az aktív kérdés állapothoz az alábbi felületek tartoztak
    • Aktív kérdés – várjuk a válaszokat (45mp)
    • Lezárt kérdés (5mp)
    • Nyertes sorsolás (5mp)

 

Kérdés képernyő

A kérdés képernyőn magyarul és angolul és megjelenítjük a kérdés szövegét. A válaszokat a szűkös hely miatt felváltva angolul és magyarul jelenítjük meg.

A leggyorsabb 145 játékos – miután a chatboton keresztül leadta válaszát – viszontláthatta magát az óriáskijelzőkön is; a Facebook fiókjukhoz tartozó avatárképük felbuggyant egy buborékban. A buborék által szórt konfetti és az avatár alatt megjelenő körvonal színe megegyezett a megjelölt válasz színével ( kék, zöld, lila ).

 

Helyes válasz képernyő

A kérdés lezárását követően néhány másodpercet vár a program. Ekkor a showmaneknek lehetőségük van bemondani a helyes választ, valamint fokozni az izgalmakat a sorsolást megelelőzően.

 

Nyertes sorsoló képernyő

Egy félkarú rablóhoz hasonló animációt fejlesztettünk. Az animáció megkezdésekor már megtörtént a nyertes kiválasztása, további maximum 19 helyesen válaszolót helyezünk el a “gépben”.

 

A világbajnokság első napjának utolsó játéka 

A kérdések

A QuizTime kérdéseit egy adminisztrációs felületen keresztül küldhették ki az adminisztrátorok. Hogy a játékban magyar és angol nyelven értő felhasználók is résztvehessenek, minden kérdés és válasz mind a kettő nyelven kitöltésre kerül.

További funkciók

A játék funkciókon túl a felhasználók feliratkozhattak egy hírfolyamra, megtekinthették Messengeren belül a programlistát, valamint informálódhattak a helyszínnel kapcsolatban.

Admin felület

Az admin felületen keresztül kezelhető a hírfolyam és a QuizTime-hoz tartozó kérdések. 

 

QuizTime kérdések

QuizTime kérdéseket bármikor létrehozhatunk, törölhetünk vagy módosíthatunk. Minden kérdést csak egyszer van lehetőségünk kiküldeni. A lezárt ( már lejátszott ) kérdésekhez statisztikai adatokat is tárolunk, mint például, hogy a 45 másodperc alatt az egyes másodpercekben mennyi játékos játszott, és pontosan melyik választ választották.

 

A rekord játékosszám 488 volt, azaz ennyi válasz érkezett be sikeresen egy adott kérdésre. A botnak tehát több mint 488 embert sikerült megmozgatnia mindössze 45 másodperc alatt!

 

 

A kérdés adatlapján kiemelt helyen megjelenítjük a nyertes játékost. Az ajándékátadásnál a könnyebb beazonosítás érdekében az admin felületről kimutatunk a felhasználó profiljára.

 

Hírfolyam

A szurkolók szórakoztatása mellett az informálás volt a chatbot másik fő funkciója, naponta két hírcsomag került kiküldésre a boton keresztül. A hírek a világbajnokság és a szövetség weboldaláról származtak.

 

A hírcsomagok kiküldésére az admin felületen keresztül volt lehetőség. Egy hírcsomag maximum 9 darab hírt tartalmazhatott, melyeket az admin állíthatott össze tetszőleges sorrendben. A hírek hozzáadásánál csak a hír URL-jét kellett bemásolnia a megfelelő mezőbe, a meta adatokat pedig már a rendszer töltötte be. Lehetőséget biztosítottunk arra is, hogy eltérő hírek kerüljenek kiküldésre a chatbotot magyarul és angolul használók számára.
 

 

A világbajnokság alatt több mint 6000 alkalommal játszottak velünk, egy játék során a csúcs 444 egyéni játékos, ami közel 10 játékost jelentett másodpercenként.

A világbajnokságon 8 darab 6 * 3,5 méteres és 1 darab 16 * 9 méteres kijelzőn futott a QuizTime játék, ami összesen 312 m2 . Ezzel büszkén mondhatjuk, hogy a birkózó-világbajnokság számára készített alkalmazás a RoboRobo eddigi legnagyobb felületeten működő chatbotja!