312 m2 chatbot felület
Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy mi fejleszthettük a Budapesten megrendezésre került 2018-as birkózó-világbajnokság chatbotját. A bot különlegessége, hogy egy játék keretein belül a helyszín óriás LED kijelzőin adott visszacsatolást a felhasználóknak.
A Nemzetközi Birkózó Szövetség (UWW) 2016 szeptemberi döntése értelmében rendezhette meg Budapest mindhárom szakág, a kötött- és szabadfogás, valamint a női birkózás világbajnokságát. A sportág csúcseseményének legutóbb 2013-ban adott otthont a magyar főváros, a vb-t akkor is a Papp László Sportarénában tartották meg.
Világeseményről lévén szó, a chatbot angol és magyar nyelven is elérhető és használható volt. A bot kiemelt célja a helyszínre kilátogató szurkolók szórakoztatása és aktivizálása volt.
A chatboton keresztül elérhető játékot QuizTime-nak kereszteltük el. A QuizTime egy egyszerű kvízjátékon alapult, 1 kérdésre 3 lehetséges válaszból dönthették el a játékosok, hogy szerintük melyik is a helyes. A helyesen válaszolók között ajándékot sorsoltunk ki.
A QuizTime felépítése
A helyszínen az alábbi lépésekben zajlott le a játék:
- Pár perces szünet keletkezett a programban.
- A műsorvezetők megjelentek a kijelzőkön, felkonferálták a játékot angol és magyar nyelven.
- Elindult a játék működését bemutató videó a kijelzőn ( angol/magyar ).
- Még egyszer utoljára felhívták a játékosok figyelmét a kvíz indulására.
- Elindult a játék, megjelent a kérdés.
- A játékosoknak 45 másodpercnyi idejük volt leadni a válaszukat.
- Megjelent a kijelzőn a helyes válasz.
- A kérdés lezárását követően kisorsoltunk egy nyertest.
A kérdések kártyaként érkeztek meg a felhasználókhoz. A lehetséges válaszok a kártya gombjaiként kerültek beállításra. A válasz leadását követően a chatbot visszajelzett, hogy a válasz megérkezett és feldolgozásra került.
Miután lejárt az idő, minden a játékban résztvevő játékos egy üzenetet kapott, hogy a válasza helyes volt-e vagy helytelen. A helyesen válaszolók között elinduló nyereménysorsolást követően újabb üzenetet küldünk ki a szerencsés nyertesnek, valamint a többi helyesen válaszoló játékosnak.
Minden felhasználónak egy kérdésre csak egyszer volt lehetőség leadni a válaszát. Amennyiben a későbbiekben újra próbálkoztak, a bot üzenetben tájékoztatta a usereket, hogy már beérkezett a válaszuk. Ha kicsúsztak a 45 másodperces időkeretből, a chatbot jelezte, hogy a kérdés már sajnos nem aktív.
A kijelzőn futó alkalmazás
A kijelzőkre egy HTML5 Canvas-ben készített egyedi animációs felületet terveztünk.
- Amíg nincs aktív kérdés, a játék használatát bemutató diasor váltakozik
- Az aktív kérdés állapothoz az alábbi felületek tartoztak
- Aktív kérdés – várjuk a válaszokat (45mp)
- Lezárt kérdés (5mp)
- Nyertes sorsolás (5mp)
Kérdés képernyő
A kérdés képernyőn magyarul és angolul és megjelenítjük a kérdés szövegét. A válaszokat a szűkös hely miatt felváltva angolul és magyarul jelenítjük meg.
A leggyorsabb 145 játékos – miután a chatboton keresztül leadta válaszát – viszontláthatta magát az óriáskijelzőkön is; a Facebook fiókjukhoz tartozó avatárképük felbuggyant egy buborékban. A buborék által szórt konfetti és az avatár alatt megjelenő körvonal színe megegyezett a megjelölt válasz színével ( kék, zöld, lila ).
Helyes válasz képernyő
A kérdés lezárását követően néhány másodpercet vár a program. Ekkor a showmaneknek lehetőségük van bemondani a helyes választ, valamint fokozni az izgalmakat a sorsolást megelelőzően.
Nyertes sorsoló képernyő
Egy félkarú rablóhoz hasonló animációt fejlesztettünk. Az animáció megkezdésekor már megtörtént a nyertes kiválasztása, további maximum 19 helyesen válaszolót helyezünk el a “gépben”.
A világbajnokság első napjának utolsó játéka
A kérdések
A QuizTime kérdéseit egy adminisztrációs felületen keresztül küldhették ki az adminisztrátorok. Hogy a játékban magyar és angol nyelven értő felhasználók is résztvehessenek, minden kérdés és válasz mind a kettő nyelven kitöltésre kerül.
További funkciók
A játék funkciókon túl a felhasználók feliratkozhattak egy hírfolyamra, megtekinthették Messengeren belül a programlistát, valamint informálódhattak a helyszínnel kapcsolatban.
Admin felület
Az admin felületen keresztül kezelhető a hírfolyam és a QuizTime-hoz tartozó kérdések.
QuizTime kérdések
QuizTime kérdéseket bármikor létrehozhatunk, törölhetünk vagy módosíthatunk. Minden kérdést csak egyszer van lehetőségünk kiküldeni. A lezárt ( már lejátszott ) kérdésekhez statisztikai adatokat is tárolunk, mint például, hogy a 45 másodperc alatt az egyes másodpercekben mennyi játékos játszott, és pontosan melyik választ választották.
A rekord játékosszám 488 volt, azaz ennyi válasz érkezett be sikeresen egy adott kérdésre. A botnak tehát több mint 488 embert sikerült megmozgatnia mindössze 45 másodperc alatt!
A kérdés adatlapján kiemelt helyen megjelenítjük a nyertes játékost. Az ajándékátadásnál a könnyebb beazonosítás érdekében az admin felületről kimutatunk a felhasználó profiljára.
Hírfolyam